CoffeeshopNIEUWS.nl gaat door op Cannabisnews.Norml.nl Bezoek en bookmark de NIEUWE SITE:
cannabisnews-norml-nl

Warning
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

Coffeeshops voeren verkiezingscampagne voor een beter cannabis beleid.

Read the ENGLISH VERSION here.

Deelnemers roepen collega's op zich bij hun initiatief aan te sluiten.

postersdEen groeiend aantal coffeeshops, momenteel zo'n 140, gaan gezamenlijk actie voeren om te proberen via de volgende verkiezingen de Wietpas buitenspel te zetten en om daarna met een nieuwe, links georienteerde regering, tot een compleet cannabisbeleid te komen. De coffeeshop branche gaat zich dan ook volledig inzetten voor de SP, om te bewerkstelligen dat deze partij na de verkiezingen meer zetels heeft dan de VVD, en dus ook de coalitie mag vormen en de Premier mag leveren.

De SP heeft bij monde van Tweede Kamerlid Harry van Bommel de toezegging gedaan dat de coffeeshop branche zal worden betrokken bij het vormen van een nieuw cannabis beleid, als de SP de verkiezingen winnen. Hij deed deze uitspraak na een door hem gehouden toespraak over het beleid van de SP ten aanzien van coffeeshops en cannabis, ten overstaan van 60 coffeeshophouders en coffeeshopbonden vertegenwoordigers uit alle hoeken van het land, tijdens een overleg over de Wietpas en de aankomende verkiezingen.


Harry van Bommel deed ook de volgende uitspraak:

“De SP ziet coffeeshops niet als het probleem,
de SP ziet de coffeeshops als de oplossing!”

Zijn uitspraken, samen met het feit dat van de 'linkse' partijen alleen de SP meer zetels kan behalen dan de VVD, heeft de vergadering er toe doen besluiten alles op alles te zetten om de SP te steunen, om er zodoende voor te zorgen dat we niet nog een kabinet Rutte krijgen, want dat zouden de coffeeshops niet overleven.

De SP wil de Wietpas afschaffen, de kweek voor en de aanvoer naar coffeeshops legaliseren en de verstrekking van cannabis via coffeeshops met een vergunnings-stelsel reguleren, zij hebben niet de intentie om het kweken van cannabis volledig vrij te geven. De coffeeshops zullen als zodanig blijven bestaan en functioneren, volgens de visie van de SP, de gedoogstatus zal worden vervangen door een vergunning, net als in de reguliere horeca, zij het met het hanteren van maximum aantallen per gemeente of regio, net als nu het geval is. De SP zal het toestaan van coffeeshops in gemeentes zonder coffeeshops voorstaan, om zodoende effectief en landelijk de straathandel te kunnen aanpakken.

Beleidsgroep.

Na de vergadering werd geopperd, gebaseerd op de uitspraken van van Bommel over de inbreng van de coffeeshop branche in het eventueel nieuwe beleid, om een beleidsgroep samen te stellen, en wel op korte termijn, met het doel om de SP direct te kunnen benaderen als ze de verkiezingen zouden winnen.

Het voorstel werd aangenomen en direct ten uitvoer gebracht, we hadden immers nog maar zes weken tot de verkiezingen.

Ondertussen zijn de contacten met de SP verstevigd, en wordt er gewerkt aan een voorstel naar de SP en andere politieke partijen, waarbij onze visie op regulatie en legalisatie wordt toegelicht. Uiteraard heeft de afschaffing van de Wietpas de hoogste prioriteit, maar daar houdt het wat ons betreft niet mee op, het moet afgelopen zijn met het gedogen van coffeeshops en het verbieden van het produceren van nederwiet voor coffeeshops!

De SP staat voor legalisatie en regulatie, net als de cannabis branche, wij kunnen nu deel gaan uitmaken van het werken aan een definitieve oplossing, waardoor wij, de coffeeshophouders, eindelijk beschouwd en behandeld gaan worden als gewone zakenmensen, zonder stigma.

altHarry van Bommel (SP) spreekt voor branchevertegenwoordigers bij Futurebags.

De deelnemers.

Na een aantal besprekingen tussen de initiatiefnemers van de pro-SP campagne, nu nog 140 coffeeshophouders en enkele zeer betrokken toeleveranciers van de coffeeshopbranche, is er een promotie tour opgezet, gericht op de coffeeshops in het hele land. Er is een promotiepakket samengesteld waarmee we de SP via bedrukte T-shirts, posters, flyers, stickers, aanstekers en filtertips onder de aandacht van onze bezoekers brengen. De medewerkers van de deelnemende coffeeshops wordt gevraagd de T-shirts gedurende de gehele campagne, die loopt van 18 Augustus t/m 12 September, te dragen tijdens al hun diensten, en de boodschap ook in persoon naar hun klanten uit te dragen en uit te leggen.

Onze medewerkers hebben een groot belang bij een gunstige verkiezingsuitslag, als de SP wint behouden ze hun baan, als de VVD wint zal het ontslag van duizenden coffeeshopmedewerkers worden aangevraagd.

De deelnemende coffeeshops dragen allemaal €500,- bij aan de campagne kas, waaruit het promotiepakket en de andere kosten van dit project zullen worden betaald.

De Politieke Promotie tour.

De Politieke Promotie Tour wordt ondersteund door Future Bags / Futurola te Amsterdam en TGC te Tilburg, beiden dragen bij aan de totstandkoming en uitvoering van dit initiatief in raad, daad en financiele steun.

We hebben voor de Promotie Tour de beschikking o.a over een reusachtige Amerikaanse schoolbus, die in zo veel mogelijk steden via een standplaats de lokale coffeeshophouders wil oproepen zich aan te sluiten bij dit initiatief, het is de bedoeling dat alle coffeeshops het stemmen op de SP stimuleren en promoten.

Naast de bus zetten we ook een limousine in, deze kan daar komen waar de bus te groot is, het is de bedoeling dat de limo stopt voor een coffeeshop, waarna het promotieteam uitstapt en de coffeeshop betreedt, de limo parkeert daarna op korte afstand. Het promotie team probeert ondertussen de betreffende coffeeshophouder te bewegen even naar de limo te komen om zich aan te sluiten bij hun reeds actieve collega's, hun financiele bijdrage te leveren en met het promotiepakket aan de slag te gaan in hun zaak.

Promotie pakket voor coffeeshops.
alt
Het promotie pakket bestaat uit 10 T-shirts voor de medewerkers met duidelijke promotie voor de SP, posters voor in en voor de shops (voor Amsterdam zonder wietblad), stickertjes voor IN de gripzakjes (zodat ze ergens in het zicht geplakt kunnen worden), flyers, aanstekers en tipjespakjes.

Ook leveren wij een gevelsteun voor tweezijdig gebruik, voor buiten de coffeeshops.

De Promotie Tour gaat de lucht in!

Tijdens de laatste bespreking van de Aktiegroep werd geopperd om een reclame vliegtuigje in te schakelen om met een sleep langs en over de Nederlandse stranden te vliegen tijdens een zondag of zondagen voor de verkiezingen.

De kosten hiervan liggen rond de €450,- per uur vanaf Rotterdam, andere mogelijkheden worden gescreend, als het budget het toelaat kunnen we dit alle zondagen voor de verkiezingen, vanaf Zondag 19 Augustus, herhalen.

Als alle 660 coffeeshops van Nederland hun bijdrage storten, die overigens van de belasting aftrekbaar is, kunnen we zelfs op 12 September een vlucht boven b.v Den Haag, Maastricht en Amsterdam laten uitvoeren.

Op de sleep van het vliegtuig zal de tekst: “Wietpas? Nee! Stem SP!” te lezen zijn, aangezien er slechts een beperkt aantal letters gebruikt kan worden.

De SP is aangenaam verrast door ons initiatief en heeft haar steun toegezegd, op welke manier zullen wij in de loop van volgende week te horen krijgen. Het zou geweldig zijn als de SP plaatselijk de vergunningen voor de standplaats van de bus zou kunnen regelen.

De Kick Off.

In overleg met Marc Josemans van de Maastrichtse VOCM is besloten de Politieke Promotie Campagne van start te laten gaan op 18 Augustus aanstaande, in Maastricht, aangezien er die dag door de plaatselijke coffeeshopbond al een politieke presentatie bijeenkomst is georganiseerd. Josemans heeft daartoe alle linkse partijen uitgenodigd, zij kunnen aldaar hun visie op het cannabisbeleid toelichten. Hij liet ons ook weten dat de media daar al worden verwacht, zodat de aftrap van de campagne meteen de nodige aandacht zal krijgen.

Het is de bedoeling daar de campagne voertuigen, de bus en de limousine, en het coffeeshop-promotiepakket te presenteren en na de bijeenkomst van start te laten gaan om de coffeeshops en cannabis consumenten in de rest van Nederland te bewegen te gaan stemmen, bij voorkeur op de SP.

We Smoke: Manifestatie voor Cannabis acceptatie!

De cannabis consumenten vereniging We Smoke organiseert tegen het einde van de Politieke Promotie Campagne, op 9 September, de Manifestatie voor Cannabis Acceptatie, op de Dam in Amsterdam. Zij roepen alle coffeeshoppers, coffeeshophouders en coffeeshopbonden op om bij deze manifestatie aanwezig te zijn, om de solidariteit tussen de bezoekers, medewerkers en de exploitanten van de coffeeshops te versterken en de bewustwording over het belang van deze verkiezingen te vergroten. Uiteraard zullen ook de bus en de limousine op dit evenement aanwezig zijn, de bus is de basis voor de manifestatie, en zal het beeld en geluid verzorgen.

Diverse sprekers zijn uitgenodigd en zullen zich uitspreken over het huidige beleid en de chaos die is ontstaan door het invoeren van de Wietpas in het Zuiden, de SP en de toekomst van de coffeeshops en hun bezoekers.

Hoofd informatiepagina:  'Manifestatie voor Cannabis Acceptatie'
Manifestatie op Facebook:
Event-pagina & Groep


De financiele situatie.

We hebben de toezegging tot deelname en bijdrage van circa 140 coffeeshops, tot nu toe hebben er zo'n 50 betaald, verdere info volgt in het financieel overzicht. Wij vinden dat ALLE, nu nog gedoogde, coffeeshops aan dit project zouden moeten deelnemen, in daad en in cash, want onze campagnekas kan niet voldoende gevuld worden door slechts 140 deelnemers. Als je als coffeeshopondernemer nu geen €500,- wilt bijdragen om onze branche overeind te houden en vooruit te helpen.....

In de loop van volgende week komen we met een financieel overzicht over de bijdragen en de tot nu toe gemaakte kosten, zodat er duidelijk zal zijn hoeveel we kunnen spenderen aan het reclame vliegtuigje en eventueel andere promotie activiteiten.

Lokale initiatieven.

Naast het landelijke initiatief zijn er collega's die met lokale akties en initiatieven komen, zoals het inhuren van fietstaxi's om met SP posters door de stad te rijden, of een aantal vrijwilligers met sandwich-borden door de stad te laten lopen. Wij staan hier achter, maar deze initiatieven worden niet meegenomen in de landelijke campagne, wij concentreren ons op de Politieke Promotie Tour. Wel zullen we deze initiatieven melden via onze sites, zodat collega's hiervan op de hoogte zijn en eventueel dezelfde activiteiten in hun gemeente kunnen laten plaats vinden.

Doen, hoe meer aandacht we genereren, hoe meer mensen we kunnen overhalen om op de SP te stemmen.

Hoe staat de SP er voor op het moment?

Volgens de laatste peiling staat de VVD op 31 zetels en de SP op 30 zetels, volgens eerdere polls ligt de SP een paar zetels voor. Dit wil dus zeggen dat het weer een spannende race wordt, tussen Rutte en Roemer, dit keer.

Bij de laatste verkiezingen ging het tussen Rutte en Cohen, de PvdA had uiteindelijk slechts 30.000 stemmen te kort om tenminste samen met de VVD de grootste partij van Nederland te worden. Het gevolg is dat we nu de Wietpas door onze strot geduwd hebben gekregen, door Minister Opstelten, en door de VVD.

Als we niet allemaal op de SP stemmen, en de VVD weer de regering mag samenstellen, zal het doek voor de coffeeshops vallen. Het heeft dus geen zin om als cannabis consument op andere, cannabis vriendelijke partijen te stemmen, die stemmen zou de SP wel eens tekort kunnen komen!

Stem voor je vrijheid om wiet te kunnen kopen in een coffeeshop, stem tactisch, stem SP!

Bedenk ook dat de SP, als ze de grootste partij worden, zal gaan proberen een coalitie te vormen met o.a. PvdA, GroenLinks en D66. Als je dus de PvdA, Groenlinks of D66 in de regering wilt zien, zal je SP moeten stemmen, want de VVD gaat ongetwijfeld weer in zee met de rechtse, religieuze partijen, eventueel aangevuld met D66.

Wij hopen dat U door deze uitleg begrijpt waarom wij volledig voor de SP willen gaan, en er voor willen zorgen dat de VVD niet de kans krijgt de coffeeshops de genadestoot toe te dienen!

We hebben een beter lot verdiend, als bewakers van de Scheiding der Markten en Harm Reduction!

De SP ziet en waardeert onze jarenlange inzet, en wil de huidige problemen oplossen met en door de coffeeshops, en daar mogen we oprecht blij mee zijn!

altPeter Lunk & Nol van Schaik voor de campagnebus.

Wij roepen hierbij al onze collega's op om zich aan te sluiten bij deze aktie, zeker nu de laatste peiling uitwijst dat de VVD 1 zetel voorstaat op de SP, een maand voor de verkiezingen!

Tevens vragen wij onze collega's, en de klanten en medewerkers van onze coffeeshops om aan alle bovengenoemde activiteiten deel te nemen, kom naar Maastricht, kom naar de Dam, en kom vooral naar een van onze campagne voertuigen als deze bij jou in de gemeente verschijnt? Stem, want zonder jullie steun kunnen we deze strijd niet winnen!

De agenda van de campagne en de standplaats van de bus, de route van de limo kun je rond 17 Augustus vinden op de volgende websites:

www.coffeeshopnieuws.nl  www.wesmoke.nl  www.waaromsp.nl  www.futurebags.nl  www.tgc.nl

Opzet en updates zijn al op deze sites beschikbaar.

De Aktiegroep.

Perscontact en media woordvoerder van deze campagne is,
Nol van Schaik : Mobile Nr.: +31628944112


Bent u geinterresserd geraakt en wilt u meer informatie , meewerken of doneren aan de campagne ? Neemt u dan alstublieft contact op Met Futurebags.nl


In de media:
Persbericht uitgegaan via Nieuwsbank.nl op 12 Augustus 2012 22:00u
Eigen publicatie via Dichtbij.nl : "Coffeeshophouders starten gezamelijk campagne voor SP en beter beleid"
Maastricht.dichtbij.nl publicatie: "Coffeeshophouders en SP vormen één front tegen wietpas - actie van start in Maastricht"
Nieuws.nl binnenland : 'Coffeeshops voeren campagne voor SP'
Metronieuws.nl : 'Coffeeshops voeren campagne voor SP'
ND.nl Nederlands Dagblad : 'Coffeeshops voeren campagne voor SP'
Nu.nl : 'Coffeeshops voeren campagne voor SP'

Voorpagina SBS-Text tegelijk met sluiting ceremonie Olympische spelen
& screenshot teletext pag. 104 Zondag avond 12 Augustus 2012 23.:57u
alt alt

Share/Save/Bookmark

Web Analytics